Beskrivelse
BOSCH motorstyring til CITROEN XSARA Picasso 1.6
Leder du efter en original motorstyringsenhed til Citroën/Peugeot med 1,6 16V motor? Bosch M7.4.4 (ME7.4.4) ECU med numrene 0261207318 / 9648483480 er den nøjagtige enhed, som PSA monterede på TU5JP4-motoren (kode NFU). En ideel erstatning for den originale del, når du har problemer med start, uregelmæssig drift, blandingsfejl eller ECU-kommunikationsfald.
Vigtigste fordele
– Original BOSCH – pålidelighed og fuld kompatibilitet med PSA
– Verificerbar ved varenumre – nemt valg af korrekt enhed
– Velegnet til populære Citroën og Peugeot modeller med 1,6 16V NFU (TU5JP4) motor
Kompatibilitet (vejledende)
– Citroën Xsara Picasso 1.6 16V NFU
– Citroën Xsara 1.6 16V NFU
– Peugeot 206 / 206 CC 1.6 16V NFU
– Peugeot 307 1.6 16V NFU
– Peugeot Partner (I/II) 1,6 16V NFU
– Peugeot 1007 1.6 16V NFU
Bemærk: For PSA skal du altid følge varenummeret på ECU’en og VIN-mærket – forskellige softwarekalibreringer. Hvis du ikke er sikker, så send os en e-mail med varenummeret og VIN-koden, så tjekker vi kompatibiliteten.
Varenumre (OE/OEM)
– Bosch: 0 261 207 318 (0261207318)
– PSA/Siemens: 9648483480, 9643897580
– PSA servicenumre: 1940.T1, 1940.T2 (1940T1, 1940T2)
Et match med mindst hovedenhedens nummer er påkrævet for korrekt drift.
Teknisk information
– ECU type: Bosch ME7.4.4 (Motronic) – benzin, sekventiel indsprøjtning
– Motor: 1,6 16V TU5JP4 (NFU), Euro 3/4 ifølge kalibrering
– Stik: 3× 32 pin (i alt 96 ben), sort/grå flere stik
– Hus: aluminium, holdbart, monteret i motorrummet
– Funktioner: tændings- og indsprøjtningskontrol, lambdakontrol, gasregulering, EOBD-kommunikation
– Kommunikation: K-line (for nyere modeller KAN også afhængigt af udstyr)
– Startspærre: parring med BSI/nøgler påkrævet (se montering og kodning)
Montering og kodning – sådan kommer du videre
– Genkloning af data: den sikreste måde – overfør EEPROM/Flash-indholdet fra den gamle ECU til denne (du beholder immo-koden og konfigurationen). Anbefalet, ingen yderligere parring påkrævet.
– Virginization: sætte den i en “ny” tilstand og derefter kodning med diagnostik (Lexia/DiagBox) til din BSI og nøgler.
– Ændring af “sæt” (ECU+BSI+taster): alternativ, hvis du har et komplet sæt. Dette tilbud inkluderer kun selve ECU’en.
Anbefalet installation i en professionel service. Før installation skal du kontrollere strømforsyningen, jordforbindelsen og selen for at undgå øjeblikkelig skade på den nye enhed.
Typiske symptomer på en fejl i den originale ECU
– Kold/varm starter, cylinder fejltænding, tomgang udsving
– Gasspjæld, blandings (lambda) fejl, ECU kommunikationsfejl
– Tilfældige motorryk, konstant tjek motorlyset uden anden grund
Stand og garanti
– Stand: brugt original del, se foto (ingen skæring af bundter, ubeskadigede stik)
– Funktionalitet: før demontering fra det operationelle køretøj; opbevares tørt
– Garanteret at prøve det: når det er installeret og kodet korrekt
– Faktura som en selvfølge
Emballage
– 1× Bosch ME7.4.4 motorkontrolenhed (0261207318 / 9648483480)
Sådan verificeres den korrekte del
– Sammenlign tal på ECU-mærkat: 0261207318, 9648483480, 9643897580, 1940.T1/T2
– Tjek motortype: 1,6 16V TU5JP4 (NFU)
– Bekræft antallet og farven på stik (3× 32pin)
Er du i tvivl? Skriv os VIN og nummeret på din gamle enhed – vi vil rådgive.







