Beskrivelse
Motordæksel 2.0 HDI RHR CITROEN
2.0 HDI RHR Citroën motordæksel er designet til biler med en 2.0 HDI dieselmotor med RHR-betegnelsen og tjener til at beskytte motoren mod snavs, vand og mekaniske skader fra undersiden af bilen. Samtidig er det med til at forbedre luftstrømmen under køretøjet og kan dermed bidrage til reduceret støj og bedre aerodynamik. På værksteder er denne del ofte efterspurgt på grund af skader på det originale dæksel på grund af stød, kørsel over ujævnheder eller korrosion af beslaget.
Teknisk information:
Producent: PSA Citroën Peugeot
Model: Citroën (specielt velegnet til udvalgte versioner af Citroën C5 med en 2.0 HDI RHR motor – afhængig af det specifikke udstyr og fremstillingsår)
Motortype: 2.0 HDI RHR (DW10BTED4)
Produktkoder: 9657955780, 013770, 0137A3
Andre numre: de kan også forekomme i kataloger under PSA’s interne betegnelser eller under sekundære eftermarkedsleverandørnumre
Funktioner og fordele:
– Beskyttelse af motoren og den nederste del af tilslaget mod sten, grus, salt og andet snavs fra vejen
– Reduktion af risikoen for forurening af motorrum, ledninger og slanger
– Reduktion af støj fra motoren og den nederste del af bilen
– Præcis formgivning for den givne type 2.0 HDI RHR-motor for nem installation i originale monteringer
Installationsanbefalinger:
Inden montering kontrolleres tilstanden af alle monteringspunkter på chassiset samt selve skruerne eller plastikhåndtagene – udskift beskadigede eller korroderede elementer, så dækslet sidder fast og sikkert fastgjort. Fjern forsigtigt det gamle motordæksel, rengør de sammenkoblende overflader, og sørg for, at ingen uoriginale chassis- eller udstødningsændringer forstyrrer monteringsområdet. Påfør den nye del på bilen gradvist, tag først fat i de yderste skruer eller clips, og spænd derefter resten. Spænd skruerne jævnt, uden at bruge overdreven kraft for at undgå at revne plasten eller strippe gevindene. Ved arbejde anbefaler vi at bruge en værkstedsdonkraft eller korrekt sikrede mobile løftearme, aldrig arbejde under bilen kun understøttet af selve løftearmen. Efter monteringen skal du kontrollere, at dækslet ikke gnider nogen steder på udstødningen, akselarmene eller hjulene, når du kører med fuld hastighed, og efter de første par kilometers kørsel skal du igen visuelt kontrollere tætheden af monteringen.








