Luftindtagsresonator 1,4 VTI 70 kW 8FS Citroën Peugeot 9683339380 1436Q7

314,00 kr.

HUND CITROEN PEUGEOT
9683339380 1436Q7 1436V3

1 på lager

Varenummer (SKU): 9160-V2_K40 Kategorier: , , Tags: , ,

Beskrivelse

Luftindtagsresonator 1.4 VTI 70 kW 8FS til Peugeot Citroen biler

Luftindsugningsresonatoren 1,4 VTI 70 kW 8FS er en vigtig del af motorens indsugningssystem, som er med til at optimere luftstrømmen ind i motoren og reducere indsugningsstøj. En korrekt fungerende resonator bidrager til en mere jævnt kørende motor, en bedre reaktion på gassen og kan også have en positiv effekt på brændstofforbruget. Denne del er beregnet til Citroën- og Peugeot-biler udstyret med en 1,4 VTI 70 kW benzinmotor med betegnelsen 8FS.

Producent: PSA Citroën Peugeot
Model: 1,4 VTI 70 kW (8FS) motorer i udvalgte Citroën- og Peugeot-modeller
Produktkoder: 9683339380, 1436Q7, 1436V3
Yderligere numre: kan også forekomme under efterfølgende eller alternative katalognumre inden for PSA-gruppen

Deltype: Luftindtagsresonator
Placering: motorens indsugningssystem, mellem indsugnings- og luftfilter/manifold
Beregnet til motor: 1,4 VTI 70 kW (motorkode 8FS)
Stand: brugt bildele fra adskillelse

Typisk brug er i biler i segmentet små og kompakte hatchbacks eller MPV’er, hvor 1,4 VTI-motorer er blandt de mest almindelige kraftenheder. Resonatorens højkvalitetstilstand er især vigtig, hvor der lægges vægt på kulturen af ​​motordrift, en jævn stigning i effekt og minimering af uønsket indsugningsstøj.

Mulige anvendelser (omtrentlig ifølge etiketter og motorer):
Citroën C3 II
Citroën C3 Picasso
DS3
Peugeot 207
Peugeot 208

Før montering er det tilrådeligt at kontrollere, om katalognumrene er i overensstemmelse med den originale del og det fysiske design (form, håndtag, diameter på slange og rørforbindelser). Den korrekte justering af resonatoren med indsugningsmanifolden sikrer tætheden af ​​systemet og den korrekte funktion af måling af indsugningsluften.

Installationsanbefalinger:
– Udfør montering på en kold motor for at undgå beskadigelse af plastikdele eller tilskadekomst.
– Før du fjerner den gamle del, skal du notere eller tage et billede af indsugnings-, slange- og beslagsarrangementet, så den nye del passer nøjagtigt ens.
– Kontroller alle forbindelsesflader, slanger og clips – slidte eller revnede slanger eller beskadigede clips skal straks udskiftes.
– Sørg for, at tætningsfladerne sidder korrekt, så suget er helt tæt, og der ikke suges falsk luft ind.
– Efter monteringen skal det kontrolleres, at resonatoren ikke gnider mod karrosseriet eller andre komponenter nogen steder, og at den sidder godt fast i alle holdere.
– Efter start af motoren, lyt efter eventuelle usædvanlige indsugningslyde og kontroller visuelt for luftlækager ved leddene.

Den brugte originale del fra Citroën og Peugeot biler er et velegnet valg til bilmekanikere og gør-det-selv-ere, der leder efter en funktionel og omkostningseffektiv løsning til reparation af indsugningssystemet til 1,4 VTI 70 kW 8FS-motorer. Takket være det nøjagtige originale design er kompatibiliteten af ​​fastgørelsen, tværsnit og det overordnede layout af indsugningssystemet sikret.

Yderligere information

Vægt11 kg