Klageprocedure

Returnering af varer inden for 14 dage

Uønskede varer kan returneres inden for 14 dage fra modtagelsen af varerne. Sælgeren er forpligtet til at modtage de returnerede varer på sin forretningsadresse ved personlig levering eller ved forsendelse med transportør. Den nøjagtige adresse vil blive oplyst pr. e-mail efter udfyldelse af denne protokoll.

 

Rettigheder ved mangelfuld opfyldelse (Reklamationer)

  1. Sælgeren garanterer køberen, at varerne ikke har nogen mangler ved modtagelsen. Sælgeren garanterer især, at på tidspunktet for modtagelsen:
    • varerne har de egenskaber, som parterne har aftalt,
    • varerne er egnede til det formål, som sælgeren har angivet,
    • kvaliteten eller udførelsen svarer til den aftalte prøve,
    • varerne er i den korrekte mængde, størrelse eller vægt,
    • varerne opfylder de lovbestemte krav.
  2. Hvis der opstår en mangel inden for seks måneder efter modtagelsen, formodes det, at manglen eksisterede ved levering…
  3. I tilfælde af en mangel kan køberen kræve:
    • udskiftning med andre varer,
    • reparation af varerne,
    • en rimelig rabat på købsprisen,
    • ophævelse af kontrakten.
  4. Køberen har ret til at ophæve kontrakten:
    • hvis varerne har en væsentlig mangel,
    • hvis varerne ikke kan bruges korrekt på grund af gentagne mangler,
    • i tilfælde af flere mangler.
  5. Sælgeren er forpligtet til at modtage reklamationen på forretningsstedet ved personlig levering eller ved forsendelse med transportør. Den nøjagtige adresse modtager du pr. e-mail efter udfyldelse af denne Reklamationsprotokollen.
  6. Reklamationen skal behandles inden for 30 dage fra indgivelsesdatoen…
  7. Sælgeren vil skriftligt informere køberen om resultatet af reklamationen.
  8. Reklamationsretten gælder ikke, hvis køberen kendte til manglen før modtagelsen, eller hvis køberen selv har forårsaget manglen.
  9. I tilfælde af en berettiget reklamation har køberen ret til refusion af rimelige omkostninger i forbindelse med reklamationen…
  10. Køberen har ret til at vælge, hvordan reklamationen skal behandles.
  11. Parternes rettigheder og forpligtelser er reguleret af §§ 1914 til 1925, 2099 til 2117 og 2161 til 2174 i civilloven samt lov nr. 634/1992 Coll. om forbrugerbeskyttelse.
  12. Ved modtagelse af varerne fra transportøren er køberen forpligtet til at kontrollere emballagens integritet…
  13. Andre rettigheder og forpligtelser vedrørende sælgerens ansvar for mangler er reguleret af sælgerens klageprocedure.